Zmiana waluty na fakturze

W przypadku, gdy faktura została wystawiona w błędnej walucie, np. zlecenie zostało wprowadzone w EUR, a faktura została pomyłkowo wystawiona w złotówkach (PLN), należy wykonać poniższe kroki w celu poprawienia waluty faktury.

Edytowanie danych zlecenia transportu

Jeśli faktura nie jest powiązana ze zleceniem, możesz pominąć ten punkt.

a. Wejdź do rejestru Zleceń transportu i spedycji:

  • Rejestry > Zlecenia transportu i spedycji.

b. Zmień dane dotyczące fakturowania:

  • Edytuj zlecenie, aby ustawić prawidłową walutę i kurs fakturowania.

c. Zatwierdź zmiany:

  • Zatwierdź zlecenie i zapisz je.

Zmiana waluty na fakturze

a. Wejdź do rejestru Sprzedaży

b. Wyszukaj fakturę wystawioną w błędnej walucie:

  • Znajdź i otwórz fakturę, którą chcesz edytować.

c. Edytuj dokument:

  • Kasuj istniejącą usługę.

d. Zmień walutę na prawidłową:

  • W zakładce „Waluta” zmień walutę na właściwą – w prawnym górnym rogu.

e. Ponownie zaciągnij usługę:

  • Zaciągnij usługę do faktury po zmianie waluty.

f. Wybierz odpowiednie zlecenie:

  • Wybierz zlecenie, które było związane z fakturą.

g. Zapisz zmiany:

  • Kliknij OK i zapisz fakturę.

 

Dodatkowo możesz wykonać:

Wprowadzenie domyślnej waluty w kartotece kontrahenta

a. Edytuj kartotekę kontrahenta:

  • W kartotece kontrahenta przejdź do zakładki Dodatkowe opcje.

b. Ustaw walutę:

  • Wprowadź walutę zlecenia oraz walutę fakturowania/dokumentów kosztowych.
  • Te dane będą automatycznie zaciągane do dokumentów i faktur.

Czy artykuł był pomocny?

  • Happy
  • Normal
  • Sad