Serwis

Wprowadzenie #

Moduł Serwis jest dodatkowym modułem dostępnym w systemie SPEDTRANS. Umożliwia on prowadzenie serwisu zarówno na własne potrzeby firmy, jak i na potrzeby klientów zewnętrznych.

Moduł ten może być również wykorzystany do szczegółowej rejestracji napraw pojazdów, nawet tych wykonywanych przez zewnętrzny serwis.

Zawartość #

Głównym dokumentem w tym module jest Zlecenie serwisu.

Elementy Zlecenia serwisu:

1. Dane podstawowe #

W formularzu zlecenia serwisu należy określić:

    ◦ Zleceniodawcę (firma zlecająca serwis).

    ◦ Płatnika (firma, na którą zostanie wystawiona faktura za serwis).

    ◦ Przedmiot serwisu (pojazd albo podzespół, który jest serwisowany).

    ◦ Typ, Rodzaj, Stany licznika (dane serwisowanego pojazdu).

    ◦ Miejsce usługi (fizyczna lokalizacja, gdzie naprawa jest dokonywana).

    ◦ Datę realizacji (data, kiedy zlecenie zostało zrealizowane).

    ◦ Serwisanta (osoba odpowiedzialna za zlecenie).

2. Opis i detale #

    ◦ Zakładka Opis zgłoszenia (tekstowy opis zgłoszenia serwisowego).

    ◦ Zakładka Opis naprawy (tekstowy opis wykonanej naprawy).

3. Pozycje dokumentu i rozliczenia #

    ◦ Pozycje dokumentu: Usługi lub towary, które były wykorzystane podczas realizacji zlecenia. Pozycje z tej zakładki są automatycznie dodawane na fakturę wystawioną do zlecenia. Do tych pozycji można również wygenerować dokumenty magazynowe.

    ◦ Rozliczenie roboczogodzin: Umożliwia wpis roboczogodzin wykonanych podczas serwisu, z podziałem na Pracownika, Czas rzeczywisty oraz Czas do rozliczenia z kontrahentem.

4. Dokumentacja #

    ◦ Pliki powiązane: Wszelkie dokumenty dotyczące zlecenia, takie jak skany lub zdjęcia pojazdu/dokumentów przyjęcia, mogą być podpięte w tej zakładce.

Instrukcje #

Tworzenie Zlecenia serwisu #

1. Przejdź do Rejestry > Serwis.

2. Wybierz opcję Nowy > Nowe zlecenie serwisu.

3. Uzupełnij Zleceniodawcę, Płatnika oraz Przedmiot serwisu.

4. W sekcji po prawej stronie uzupełnij daty (np. Data realizacji, Termin realizacji) i Miejsce usługi.

5. Przejdź do dolnej zakładki Pozycje dokumentu i dodaj usługi lub towary.

6. Zapisz dokument.

Rozliczenie roboczogodzin w ramach zlecenia #

Rozliczenie roboczogodzin można dodać do całego dokumentu serwisu albo do konkretnej pozycji dokumentu serwisu.

1. W dokumencie serwisu przejdź do zakładki Rozliczenie roboczogodzin.

2. Kliknij Nowy i określ Pracownika, który przepracował roboczogodziny.

3. Wprowadź Czas rzeczywisty (rzeczywiście wykonane roboczogodziny).

4. Wprowadź Czas do rozliczenia z kontrahentem (roboczogodziny, które mają znaczenie dla rozliczenia z klientem).

5. Opcjonalnie wskaż Pozycję dokumentu, w związku z którą wykonano pracę, oraz podaj Nazwę usługi (czynności).

Najczęstsze błędy #

1. Brak dostępu do modułu: Moduł Serwis jest modułem dodatkowym. Jeśli nie jest widoczny, może wymagać zakupu lub aktywacji licencji.

2. Błędy w pozycjach do fakturowania: Należy pamiętać, że Pozycje dokumentu dodane w zleceniu serwisu są automatycznie dodawane na fakturę wystawioną do tego zlecenia. Jeśli brakuje pozycji na fakturze, należy sprawdzić zakładkę Pozycje dokumentu w zleceniu serwisu.

3. Niekompletne dane Serwisanta: Serwisant (osoba odpowiedzialna za zlecenie) musi być wprowadzony do systemu jako pracownik, aby można było go wybrać na zleceniu.

Czy artykuł był pomocny?

  • Happy
  • Normal
  • Sad