Wstęp: #
SPEDTRANS umożliwia tworzenie różnych oddziałów w ramach jednej firmy, dzięki czemu każdy z nich może mieć odrębne uprawnienia, adres i inne dane, przy jednoczesnym zachowaniu wspólnego numeru NIP. Każdy oddział posiada własną numerację dokumentów, a system pozwala na zaawansowane zarządzanie uprawnieniami pracowników w zależności od oddziału, do którego są przypisani.
Instrukcje: #
Jak dodać dział/oddział:
- Wejdź w zakładkę Słowniki
- Kliknij strzałkę pod ikonką Inne
- Z listy wybierz Działy firmy lub Oddziały firmy – w zależności od tego, co chcesz dodać

- W menu po lewej kliknij Nowy

- Wpisz nazwę i skrót oddziału/działu
- Kliknij ikonę z książką i przypisz konfigurację do odpowiedniego kontrahenta

- Wciśnij przycisk zapisz
Jak włączyć widoczność dokumentów w zależności od oddziału/działu:
- Wejdź w zakładkę Narzędzia
- Kliknij ikonkę Konfiguracja

- Przejdź do zakładki Użytkownicy
- Znajdź użytkownika, któremu chcesz ustawić widoczność dokumentów, i kliknij go dwukrotnie lewym przyciskiem myszy, aby wejść w edycję lub wybierz przycisk edytuj z menu po prawej stronie

- Otwórz zakładkę SPEDTRANS
- Przejdź do zakładki Uprawnienia
- Kliknij zakładkę Inne uprawnienia
- Zaznacz odpowiednią opcję:
- Zaawansowane uprawnienia do dokumentów – Oddziały firmy
- Zaawansowane uprawnienia do dokumentów – Działy firmy

- W zakładce SPEDTRANS wybierz uprawnienia dodatkowe i nadaj użytkownikowi uprawnienia do odpowiednich działów/oddziałów
