Ważne! Poniższa instrukcja nie dotyczy programu SPEDTRANS i jej treść może nie być aktualna ze względu na zmiany wprowadzane przez Ministerstwo. Wpis ma jedynie na cel wsparcie naszym klientów w procesie.
Link do Krajowy System e-Faktur (KSeF)
Jak wygenerować certyfikat KSeF? #
1. Zaloguj się do KSeF
https://web2te-ksef.mf.gov.pl/web/login
2. Przejdź do Certyfikaty > Wnioskuj o certyfikat
3. Wprowadź nazwę certyfikatu i hasło dostępowe. Zalecamy, aby każdy uprawniony użytkownik posiadał swój własny “imienny” certyfikat. 
4. W kolejnym etapie konfiguracji wybierz przeznaczenie certyfikatu: „Uwierzytelnienie w systemie KSeF”. Warto pamiętać, że system udostępnia opcję tworzenia certyfikatów z określoną datą rozpoczęcia ważności, co przydaje się zwłaszcza przy zatrudnianiu nowego pracownika. Po wciśnięciu guzika wyślij wniosek o wydanie certyfikatu zostanie pobrany plik z rozszerzeniem key
5. W ostatnim kroku należy pobrać wygenerowany certyfikat (plik o rozszerzeniu crt)