Instrukcja konfiguracji modułu e-nadawcy znajduje się …
1. Obsługa korespondencji #
Moduł umożliwia zarządzanie Korespondencją wychodzącą
Załączanie dokumentów do korespondencji wychodzącej: #
1. W dniu wysłania korespondencji należy utworzyć Załącznik poczty wychodzącej – “worek” na przesyłki.
Rejestry -> Korespondencja -> Załącznik poczty wychodzącej

Klikając przycisk Nowy po prawej stronie możesz utworzyć nowy załącznik – możesz to wykonać również z poziomu rejestru sprzedaży dodając wybrane dokumenty do wysyłki.
2. Dodawanie dokumentów do załącznika (z poziomu “worka” i rejestru sprzedaży)
- W przypadku Rejestru załączników poczty wychodzącej kliknij Nowy po prawej stronie, a następnie Zapis, aby dokończyć proces

- Natomiast w przypadku Rejestru sprzedaży zaznacz dokumenty, kliknij prawym przyciskiem myszy, wybierz Nowy, a następnie Nowy dokument korespondencji – poczta wychodząca


Dodawanie do koperty: Faktury jednego kontrahenta należy umieszczać w tej samej kopercie (opcja “Dodaj do otwartej koperty”).
Rejestr załączników #
- W rejestrze załączników można wyszukać “worek” i dodać do niego dokumenty zarówno w momencie jego tworzenia, jak i później.
- W sekcji Rodzaje przesyłek ważne jest poprawne ustawienie ID Urzędu nadania (domyślnie z konfiguracji programu)
2. Wysyłka przesyłek #
1. Po wejściu w załącznik poczty wychodzącej Dodaj przesyłkę do bufora Poczty Polskiej
- Po dodaniu do bufora status przesyłki zmienia się
- Numer nadawczy pojawi się na wydruku dopiero po wysłaniu przesyłki (Można go teraz jeszcze usunąć)
- W przypadku wielu faktur dla jednego kontrahenta nie powieli się pozycja na liście – numery faktur zostaną umieszczone w uwagach po przecinku

2. Wysłanie bufora Poczty Polskiej
- Można go wysłać poprzez wysłanie (Nowy -> Wyślij bufor poczty polskiej) lub dodanie na górze daty wysłania i zapis.
- Po zatwierdzeniu przesyłka trafia do systemu Poczty Polskiej.
- Nie można już cofnąć numeru nadawczego
- Drukowanie dokumentów:
- W celu wydruku rozwiń okno Raporty po prawej stronie

- Przesyłki można dostarczyć do placówki pocztowej lub przekazać listonoszowi
- Numer nadawczy wraz z kodem kreskowym pojawi się na kopercie
3. Możliwe błędy i ich rozwiązania #
1. Przypadkowe usunięcie przesyłki z bufora Poczty Polskiej
- Jeśli przez pomyłkę usuniesz przesyłkę na stronie Poczty Polskiej, może to spowodować błąd GUID.
- W takim przypadku należy usunąć GUID z Rejestru korespondencji i ponownie dodać przesyłkę do bufora

2. Aktualizacja statusów przesyłek
- W tym samym rejestrze należy regularnie klikać Pobierz statusy, aby zaktualizować informacje o przesyłkach (PP EN -> Pobierz statusy przesyłek…

Zapamiętaj że dane przechowywane na stronie e-nadawcy są przechowywane tylko do 30 dni wstecz – więc pobieraj je regularnie
3. Sprawdzenie daty doręczenia
- Informacja o doręczeniu będzie widoczna dopiero po wejściu w podgląd dokumentu w rejestrze korespondencji.
