Wprowadzenie
Eksport do JPK (Jednolitego Pliku Kontrolnego) to funkcja umożliwiająca wygenerowanie pliku wymagającego przez organy administracji skarbowej podczas kontroli podatkowej. Plik zawiera dane dotyczące dokumentów sprzedaży i musi być zgodny z aktualnymi przepisami prawa.
Zawartość
Co znajduje się w funkcjonalności:
- Eksport dokumentów sprzedaży do pliku JPK
- Możliwość ustawienia filtrów, np. według waluty
- Generowanie pliku w lokalizacji:
Dane > eksport_fk
Instrukcje
Aby wygenerować plik JPK, należy najpierw skonfigurować generator:
- Zaloguj się na konto Admin
- Przejdź do zakładki Narzędzia
- Następnie Konfiguracja główna programu
- Wybierz Wymiana danych pomiędzy innymi systemami
- W zakładce JPK_FA skonfiguruj dane swojej firmy. Dzięki temu będziesz mógł odpowiednio wygenerować plik
- W zakładce System finansowo-księgowy -> ustawienia dodatkowe znajduje się ścieżka, w której wygenerowany plik zostanie zapisany
Generowanie pliku
Aby wygenerować plik należy:
- Przejdź do zakładki Rejestry -> Sprzedaż
- Użyj filtracji, aby wybrać odpowiednie dokumenty, które chcesz wygenerować do pliku.
- W prawym pasku zadań, znajduje się przycisk Funkcje, wciśnij go, a następnie wybierz Eksport dokumentów sprzedaży do pliku JPK(FA)
- Po wygenerowaniu pliku, wyskoczy komunikat ile dokumentów zostało wygenerowanych.
- Wygenerowany plik, znajduje się w miejscu wskazanym w Głównej konfiguracji programu.
Dodanie uprawnień dla użytkownika
- Zaloguj się na konto Admin
- Przejdź do zakładki Narzędzia a następnie Użytkownicy
- Wybierz użytkownika któremu chcesz nadać uprawnienie i wejdź w jego edycję
- Następnie przejdź do zakładki Uprawnienia -> Narzędzia i wybierz Eksport danych do formatu JPK

Najczęstsze błędy
Błąd: Brak możliwości kliknięcia opcji eksportu
Rozwiązanie: Upewnij się, że jesteś w widoku Rejestru Sprzedaży i masz odpowiednie uprawnienia użytkownika.
Błąd: Brak pliku w katalogu eksportu
Rozwiązanie: Zweryfikuj, czy filtracja została poprawnie ustawiona i czy dokumenty spełniają wymagania do eksportu. Jeśli plik nadal się nie generuje, sprawdź lokalizację eksportu w ustawieniach systemowych lub skontaktuj się z administratorem.