Wprowadzenie #
Dodatkowe skrzynki mailowe to rozszerzenie systemu umożliwiające konfigurację wielu adresów e-mail, które mogą być wykorzystywane zarówno przez użytkowników programu, jak i zewnętrzne skrypty. Funkcja ta pozwala na przypisanie konkretnych użytkowników do wybranych skrzynek – tylko osoby z nadanym dostępem będą mogły z niej korzystać (np. do wysyłania wiadomości z poziomu programu).
Dzięki dodatkowym skrzynkom możliwe jest:
- korzystanie z wielu adresów e-mail w ramach jednej instalacji programu,
- oddzielenie komunikacji tematycznej (np. dział księgowości, transportu, reklamacji),
- obsługa zautomatyzowanych procesów (np. wysyłka faktur, raportów, powiadomień),
- precyzyjne zarządzanie dostępem użytkowników do konkretnych skrzynek.
Instrukcje #
Dodanie skrzynki dodatkowej #
- Otwórz menu Konfiguracja programu
- Przejdź do sekcji Serwer poczty wychodzącej > Dodatkowe skrzynki email
- Wciśnij przycisk Nowy
- Dane wypełnij zgodnie z instrukcją zawartą poniżej.
Jak przydzielić dostęp użytkownikowi do dodatkowej skrzynki: #
- Otwórz menu Konfiguracja programu
- Przejdź do sekcji Serwer poczty wychodzącej > Dodatkowe skrzynki email
- Wybierz interesującą Cię skrzynkę mailową
- Po prawej stronie okna dialogowego wciśnij przycisk Dodaj
- Wybierz użytkowników i wciśnij OK

Najczęstsze błędy: #
„Wystąpił błąd podczas wysyłania maila” #
Najczęstszą przyczyną jest zmiana hasła do skrzynki, bez jego aktualizacji w programie Spedtrans. Aby rozwiązać problem, zaktualizuj hasło w konfiguracji skrzynki mailowej w Spedtrans.