Aktualizator raportów – zaktualizuj wzorce wydruków

Dzięki aktualizatorowi raportów i Analiz BI użytkownik może na bieżąco korzystać z aktualnych wzorców dokumentów, takich jak faktury, zlecenia i wiele innych.

Co znajduje się w funkcjonalności:

  • Możliwość sprawdzenia dostępnych aktualizacji raportów
  • Lista raportów z oznaczeniem ich statusu (np. aktualny, nieaktualny, zmieniony)
  • Podgląd zmian w raportach przed ich aktualizacją
  • Automatyczne wgrywanie nowych raportów

Instrukcje #

Jak sprawdzić i zaktualizować raporty #

1. Przejdź do zakładki Wzorce dokumentów oraz raporty dodatkowe

2. Kliknij przycisk Sprawdź aktualizacje

3. Poczekaj, aż program pobierze dane z aktualizatora


4. Przejdź do zakładki Do aktualizacji, gdzie wyświetlą się raporty wymagające działania.

Jeśli w aktualizatorze są zmodyfikowane wydruki, kolumna Status zostanie zaktualizowana według schematu:

  • Aktualny – wzorzec zgodny z najnowszą wersją
  • Nieaktualny – istnieje zaktualizowana wersja raportu gotowa do pobrania
  • Aktualny zmieniony – mamy wprowadzone modyfikacje na aktualnym wzorcu. Ten rekord także możemy zaktualizować do oficjalnej wersji
  • Nieaktualny zmieniony – istnieje zaktualizowana wersja raportu gotowa do pobrania (uwaga, raport przeszedł modyfikacje wdrożeniowe)
  • Niedostępny – brak wzorca raportu

Rekordy z wzorcami, które można nadpisać są dodatkowo pogrubione

5. Kliknij przycisk Podgląd, aby zobaczyć zmiany w raporcie

6. Kliknij przycisk Aktualizuj po prawej stronie i wybierz odpowiednią opcję z listy:

  • Zaznaczone – aktualizuje tylko ręcznie wybrane raporty
  • Wszystkie – aktualizuje wszystkie dostępne raporty
  • Niezmienione – aktualizuje tylko wzorce bez zmian użytkownika

7. Zatwierdź komunikaty o nadpisaniu wzorców i zakończ proces

8. (Opcjonalne) Jeżeli pojawi się opcja Przywróć po prawej stronie, możesz cofnąć zmiany dla nadpisanych raportów

9. Po zakończeniu aktualizacji raporty znikną z zakładki Do aktualizacji – przejdź do zakładki Wszystkie, by je przetestować

Najczęstsze problemy #

Wydruki zostały zaktualizowane a nie widać zmian #

Podczas aktualizacji wydruków do istniejących dokumentów zapisywany jest aktualny wzorzec wydruku. Dzięki temu wygląd już wystawionych, np. faktur, pozostaje niezmieniony. Aby zastosować nowy raport do dokumentu, należy najpierw usunąć przypisany wzorzec wydruku.

  1. Edytuj interesujący Cie dokument
  2. Przejdź do zakładki dodatkowe informacje
  3. Wyczyść zawartość Wzorzec raportu

Czy artykuł był pomocny?

  • Happy
  • Normal
  • Sad