Wprowadzenie #
Moduł Email Serwer umożliwia automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail na podstawie aktualnego stanu dokumentu w systemie. Jest to Moduł dodatkowy, który wymaga obecności i konfiguracji za pomocą modułu skryptów wdrożeniowych. Nie działa on na zasadzie zdarzeń (eventów), lecz analizuje bieżący stan danych i dokumentów.
Typowe zastosowania to:
- Przypomnienia o płatnościach
- Prośby o dosłanie brakujących dokumentów
- Informacje systemowe do klientów lub pracowników
Całość działania musi zostać zaprogramowana przez wdrożeniowca przy użyciu skryptów wdrożeniowych, które definiują warunki wysyłki i treść wiadomości.
Instrukcje #
Dodanie skrzynki mailowej do celów wdrożenia #
Aby moduł Email Serwer mógł działać, konieczne jest dodanie konta e-mail w konfiguracji systemu, w sekcji skrzynek mailowych. Właśnie z tej skrzynki będą wysyłane automatyczne wiadomości, a następnie przesłanie identyfikatora (ID) w zgłoszeniu dotyczącym wdrożenia.
Przygotowanie treści mailowych do wdrożenia email server #
Wiadomości powinny być przygotowane w każdym wymaganym języku. Przykłady poniżej:
Przypomnienie o płatności #
- PL: Szanowni Państwo, przypominamy o płatności za fakturę nr {{numer_faktury}} z dnia {{data}}. Termin płatności mija {{termin}}.
- EN: Dear Customer, this is a reminder of the payment for invoice no. {{invoice_number}} dated {{date}}. Due date: {{due_date}}.
Prośba o dokument #
- PL: Prosimy o dosłanie brakującego dokumentu: {{nazwa_dokumentu}}.
- EN: Please send the missing document: {{document_name}}.
Definicja warunków wysyłki wiadomości mailowej do wdrożenia email server #
Warunki wysyłki muszą być jednoznacznie zdefiniowane w skrypcie. W przeciwnym razie wdrożenie może być bardzo czasochłonne.
Wymagane dane:
- Dokładne dni tygodnia, kiedy e-mail ma być wysyłany (np. poniedziałek, środa, piątek)
- Warunek logiczny, który musi zostać spełniony (np. status płatności = zaległa)
- Określenie typu dokumentu, którego dotyczy wiadomość
- Źródło adresu e-mail odbiorcy (np. pole w dokumencie)